Ja ˝jogi˝

 FOTO: Nicole Woyak on Instagram @nwoy


Uvijek sam mislila kako je yoga statična, dosadna i nezanimljiva. 
Iako sam godinama pričala kako moram upisati nekakav fitness ili ples, na kraju sam tek prije nekoliko mjeseci odlučila da će to ipak biti yoga. Hm, kažem nekoliko mjeseci ali evo prošlo je već pola godine od kako treniram jogu. I ne mislim prestati!

Daleko sam ja od nekog stručnjaka za yogu. Još ne znam ni jedan naziv položaja koje izvodimo na treningu. Ali, ni ne moram brinuti o tome jer plaćam da me netko stručan vodi.

Yoga mi je došla nekako sama od sebe. Nadovezala se na stanje moga uma i duha. 
Prije sam bila više uznemirena tako da mi vjerojatno i zbog toga yoga nije dolazila u obzir kada sam razmišljala o nekakvoj tjelovježbi.  

Uglavnom, yoga se nekako nadovezala na moj rad na sebi. Na put upoznavanja vlastitog ja krenula sam gledajući videa Ane Bučević na YouTube-u
Pitaš se kakve sad ona veze ima s yogom? E pa nema. 
Ali Ana priča o radu na sebi i jako ističe meditaciju. 

Primjenjujući savjete divne Ane, nakon nekog vremena dobila sam želju i probati meditirati. Jer kaže se da je meditacija ključna. 

Sad bi ja tu mogla o meditaciji na dugo i široko ali ostavit ću to za neki drugi put. 
Iako, moram reći da koliko god se netko trudio opisati meditaciju riječima, mislim da nije uspio niti ikada hoće. Meditaciju jednostavno morate iskusiti da bi znali o čemu pričam.

Pa kao što sam već rekla, kako sam počela raditi na sebi sve više sam bila smirena i sve manje nervozna i uznemirena. 

Yoga ide uz meditaciju i djeluje smirujuće jer te tjera da budeš fokusiran i da boraviš u sadašnjem trenutku. 
Nema razmišljanja o tome što ćeš kasnije raditi ili što je bilo na poslu. Na treningu moraš paziti da ne padneš. Jer, stojiš na lijevoj nozi, a desnu držiš podignutu bočno u desnu stranu dok ti je glava okrenuta u suprotnu stranu. 
Dakle, nema lutanja mislima jer moraš biti full fokusiran na položaj koji izvodiš i paziti na  disanje. 

Mogu reći da je to prvi benefit yoge. Tjera te da držiš fokus na sadašnjem trenutku.

Još jedan veliki razlog zbog kojeg sam krenula na yogu su bolovi u leđima koje sam počela dobivati iako sam tek u kasnim 20-ima. 
Razlog tome je sjedenje na računalu, i premalo aktivnosti. Nažalost, danas većina mladih ljudi ima probleme s kralježnicom jer živimo u vremenu kada čovjek 90% dana sjedi. Što nikako nije dobro. 

A od kada vježbam yogu ja stvarno, najiskrenije, nemam nikakve bolove u leđima! Počinjem primjećivati kako su mi se fino počeli oblikovati mišići na leđima - što je savršeno i sexy! ;)

Osim mišića na leđima, cijelo tijelo mi se jako lijepo i elegantno oblikovalo, tako da jedva čekam ljeto. Tko bi rekao da od jedne ˝dosadne˝ yoge možeš dobiti tako lijepo oblikovano tijelo. 

Zbog nedovoljnog kretanja, niskog tlaka i genetike uvijek sam imala hladna stopala i ruke te slabu cirkulaciju. Sada ni s tim više nemam problema! 

Smanjili su se i moji posjeti kiropraktičaru te se sada uspravnije i elegantnije držim, uspravno sjedim i svjesna sam disanja. 
Tek kad sam počela obraćati pozornost na disanje, shvatila sam kako sam od srednje škole uvijek uvlačila trbuh i disala jako plitko. 

Iako ponekad trening bude i naporan (kad je na rasporedu intezivan sat), te na trenutak pomisliš kako ti se ne da biti tu i znojiti se, kasnije se uvijek osjećaš preporođeno, ispunjeno energijom i ugodno iscrpljeno.

Jako sam se iznenadila kad sam vidjela koliko bakica ide na yogu. I tu ne mislim na starije gospođe, nego baš na bakice. To me je oduševilo i jako razveselilo. Srušilo je još jednu moju pretpostavku, usudila bi se reći, predrasudu o starijim ljudima u Hrvatskoj. 

Ali, eto i tu se našla prilika za rast i učenje. Život me neprestano podsjeća na to kako sam puna predrasuda. Iako sam za sebe uvijek mislila da nemam predrasude o drugim ljudima. Znam da to proizlazi iz nekih mojih nesigurnosti i osvijestila sam ih ali još imam puno posla oko toga. 

Svugdje ti život servira nešto što moraš osvijestiti o sebi. Na tebi je samo da držiš oči otvorene, i to prihvatiš. Sve je to proces i nitko nije savršen.  Samo moraš biti blag prema sebi i oprostiti si zbog nečeg što nosiš u sebi. Zahvališ se za spoznaju, prihvatiš je i raduješ se što si to osvijestio. 

Ja se sada radujem procesu i promjenama. 

...


Vježbaš li i ti yogu? Što misliš koje su prednosti vježbanja ove discipline?
Slobodno mi napiši u komentarima tvoja iskustva i razmišljanja.

Ako ne vježbaš, pokušaj svakako, jer ništa te ne košta.

Mnogi centri nude prvi sat besplatno tako da uvijek možeš otići probati i vidjeti jesi li za to ili ne. 
Također ima sve više ponuda besplatnih satova yoge. 

U ljetnim mjesecima yoga se u Zagrebu održava i besplatno u parkovima.

Upali Google, društvene mreže i raspitaj se malo. Sigurno ćeš nešto naći. 

I piši mi kako je bilo. :)

Love, 🌸