Kako odabir aktivnosti na početku dana utječe na produktivnost

Ako si kao ja sklona prokrastinaciji i grižnji savjesti zbog iste možda ti ovaj post o mom iskustvu bude od pomoći.

Kako sam trenutno u situaciji da sam slobodna cijele dane, shvatila sam koliko su izbor aktivnosti i rutina koju uspostavimo bitni baš svaki dan. Svi mi kažu: Ma briga te, opusti se, sad možeš spavati koliko hoćeš, imaš cijeli dan, možeš sve što poželiš... 
Isti stav sam imala i ja na početku trenutne situacije, ali s vremenom sam počela uviđati koliko je to zapravo "tricky".

cozy bed sheets
Dane sam započinjala odgađanjem alarma i po sat vremena, a kad bih se napokon probudila, prvo što bih napravila je otvaranje društvenih mreža te čak odgađala i ustajanje dok me želudac na to nije natjerao oko cca 11 sati. Nakon toga doručak i potezanje po stanu. Danje svjetlo brzo nestane jer je zima i osjećala sam se kao da sam prespavala cijeli dan. Ne vidim sunca, ne udahnem zraka i pošto jutro započne s odgađanjem, većinom bi mi to predodredilo cijeli dan. 

Iz dana u dan to je ostavilo utjecaja na moje raspoloženje i osjećaj svrhe. 

Kad nemaš obavezu odlaska na posao na koju ti ode pola dana, nekako, s vremenom, dobiješ naviku stvari odgađati i kasnije se možda zbog istog gristi? U mom slučaju je bilo tako.

Ranije sam pisala o rutini i kako da ona radi za tebe, ali sada sam shvatila da višak slobodnog vremena i nepostojanje obaveza može imati efekta na produktivnost te obavljanje i najobičnijih zadataka tijekom dana.

Ono što svi znamo je da svaka akcija koju poduzimamo ima svoje posljedice. No jesmo li zaista svjesni toga? Barem što se tiče svakodnevnih malih navika.

To su male navike ali baš te navike te kasnije motiviraju ili demotiviraju da napraviš još nekoliko sitnica i na drugačiji način započneš dan. 

Vidjevši da je u mom slučaju spomenuto odgađanje svega neodrživo te da utječe na cijeli moj dan i raspoloženje, odlučila sam to mijenjati te malo bolje koristiti slobodne dane koji su preda mnom. 

Prva stvar koje sam se ujutro "odrekla" je mobilni telefon. 
Ranije sam isprobavala "focus mode" i razne trikove za pokušaj smanjenja vremena provedenog na mobilnom telefonu ali sam shvatila da ništa ne funkcionira. Jedina metoda koja mi je pomogla da uspijem u otklanjanju upravo spomenute, a ujedno i najveće distrakcije je bila isključivanje mobilnog telefona navečer prije odlaska na spavanje i ne uključivanje istog prvih nekoliko sati nakon buđenja što mi je pomoglo da jutro provedem u miru.

Kako sada izgledaju moja jutra?

Alarm postavim na nekom drugom uređaju (za ovo možeš koristiti stari mobilni telefon, budilicu ili što god ti odgovara), podignem rolete i u sobu pustim dnevno svjetlo te umjesto mobilnog telefona u ruke uzimam knjigu i pročitam nekoliko stranica. Potom ustanem i otvorim prozor da se soba prozrači, upalim grijanje i odem u kupaonu obaviti jutarnju rutinu. Nakon toga produžim u kuhinju i spremim si doručak i čaj. Nakon doručka odmah perem suđe i s čajem odlazim u spavaću sobu (koja mi ujedno služi i kao radna) te pospremim krevet i upalim računalo te si pustim neku laganu glazbu. Na računalu čistim mailove, nešto piskaram ili pogledam video o nečem što me zanima. Tek nakon nekoliko sati uključim mobilni.

Nakon takvog početka dana i ti možeš biti produktivna još bar jedan sat bez distrakcija, možeš sjesti za računalo, smisliti ostatak dana, pisati, čitati, vježbati ili meditirati. I osjećati se bolje.

Na početku slobodnog razdoblja sam odmarala, spavala i nisam radila ništa posebno, što nekad uopće nije loše, osim ako u tebi čuči neka mala osoba željna produktivnosti. U tom slučaju to možda i nije dobro kao stalna postavka jer ćeš s vremenom vjerojatno osjećati grižnju savjesti, a iskreno mislim da se svi volimo osjećati korisno pa makar to bilo samo što se tiče brige za sebe.

Kako ti započinješ svoj dan i kako održavaš motivaciju?

Primjedbe