Razlog





Photo by Kinga Cichewicz on Unsplash

Jednom mi je prijateljica rekla: "Nemoj mi reći da i ti to gledaš?" Mislila je na videa jedne naše popularne motivacijske govornice.

Puno ljudi je skeptično prema trendu pozitivnog razmišljanja. I većina će, ako im kažeš da to gledaš, reagirati podsmijehom. "Pozitivno razmišljanje bla bla bla, kako mogu biti pozitivna kad vidim što se događa u svijetu i državi, i slično.

Ja pak smatram da je pozitivno razmišljanje od životne važnosti. 

Nisam tu da ikog uvjeravam kako je u krivu jer je i meni sve to na početku izazivalo sličnu reakciju. Ipak nastavila sam gledati taj YouTube kanal zbog jedne osobe kojoj stvarno vjerujem, a koja me uvjerila da pozitivno razmišljanje zaista djeluje.

Cijela ta priča oko pozitivnog razmišljanja izgleda otprilike kao da će sve biti u savršenom redu u životu samo ako ponavljaš pozitivne rečenice i praviš se da je sve u redu, unatoč kaosu koji se oko tebe događa. Moram ti reći da si u pravu ako ne vjeruješ u to, jer je navedeno samo mali dio cijele teorije, a tako može izgledati osobi koja je zagrebla samo površinu cijele priče, i tu stala.

Pad iz raja

Ja ne živim u bajkovitom svijetu gdje raste cvijeće i gdje je sve predivno i onako kako ja poželim. 
Baš nedavno život me je jako iznenadio kada nam se u kući dogodila nezgoda koja je rezultirala velikom financijskim gubitkom i materijalnom štetom. Iz mog bajkovitog svijeta bacio me na pod, gdje sam tresnula i bila prisiljena razmisliti o nekim stvarima koje sam pomalo uzimala zdravo za gotovo. I baš tada kada mi je bilo najteže, uvjerila sam se u snagu treniranja svog uma da razmišlja pozitivno.

Prvo sam bila prestravljena, jer (pogodit ćeš) nije mi nikada bilo na kraj pameti da nam se to može dogoditi.

Nakon što je prošao prvotni šok, suze i nevjerica, u glavi su mi se pojavila pitanja u stilu kako se to dogodilo kad sam ja uvijek pozitivna (ovo sam kasnije prepoznala kao čisto odbijanje odgovornosti za ono što mi se događa u životu, i prihvaćanje uloge žrtve). 

Dan nakon sam se probudila i iako sam mislila da će mi biti lakše, tek me tada lupila misao što se stvarno moglo dogoditi. Moment nakon buđenja sam opet plakala. Nadala sam se da sam sve sanjala, jer imala sam takav osjećaj. Ipak to nije bio san.

Ono što se kasnije dogodilo je ključno. Umjesto da ostanem u ulozi žrtve, žalim se i tugujem, meni je u glavi iskočilo jedno novo pitanje. Od svih koja su mi se javljala ovo je zaista najbitnije: 

"Ok, ovo se dogodilo s razlogom. Što iz ovoga moram naučiti, kakvu poruku mi svemir pokušava poslati?"

Prihvatila sam situaciju i tada sam znala da nisam žrtva sudbine. Nije mi bilo lako, bilo je suza, potpitanja i žaljenja, ali opet s tom nekom sigurnošću da za sve postoji razlog. Svjesno sam mijenjala osjećaj, i nisam htjela dugo boraviti u lošem raspoloženju. Tu je uskočila zahvalnost, koja u trenu mijenja fokus misli i budi dobar osjećaj. Ja sam tada bila duboko zahvalna jer u nesreći nitko nije ozlijeđen. I to mi je dalo spokoj. Prepoznala sam svoj napredak i učinak rada na sebi i bila sam nekako sretna! Da, bila sam sretna i ispunjena zbog te spoznaje.


Kasnije tog dana pisala sam o svemu u svoj Journal. Volim pisati o nekim važnim ili upečatljivim situacijama koje mi se dogode jer uz pisanje otkrijem nešto što prije nisam vidjela. 
Kada sam napisala datum događaja dobila sam poriv da provjerim koji je broj tog dana i njegovo značenje. Možda se ne kužim u numerologiju, ali vjerujem u intuiciju, a ovaj osjećaj je bio intuitivan.

Dobila sam ovu poruku: 

Broj šest odnosi se na materijalizam, financije i ovozemaljske brige, on je podsjetnik da usmjerimo svoje misli na duhovne uvide umjesto da brinemo ovozemaljske brige. Broj šest udaljava od briga koje potječu od novca i usmjerava našu pažnju na vjeru i dostupnost svih potrebnih resursa.


S obzirom na to da smo u nesreći pretrpjeli veliki financijski gubitak i materijalnu štetu, teško da je značenje koje sam pronašla slučajnost.

Stvari i prostori nose uspomene...

Shvatila sam da sve što posjedujem i kuća u kojoj sam odrasla može nestati u pet minuta, i iako sam mislila da nisam emotivno vezana s materijalnim stvarima - tad sam se uvjerila u suprotno.

...ali ljudi su dom

Na kraju je to nebitno jer materijalno se nekako nadoknadi, a ako nekog izgubiš, taj netko se neće vratiti. 

Ovaj događaj me trgnuo po pitanju odnosa s obitelji. Kod nas u kući nismo naučeni razgovarati, ni izražavati osjećaje. Iako je za mene to izlazak iz zone komfora, sada im pokazujem osjećaje. Na neki svoj način. Ljubim ih i grlim, ponekad pregrizem svom egu jezik zbog mira u kući i trudim se u dom unositi samo radost i smijeh.

Ovakve situacije te nauče da je najvažnije ulagati u ono neopipljivo. U sjećanja, uspomene i lijepe osjećaje. Novac dođe i ode. Potroši ga na putovanje na koje ti se ide, odvezi se negdje u prirodu sa svojim najmilijima i skupljaj uspomene koje će ti izvlačiti osmjeh na lice.

Svi imamo doma neke stvari za koje su nam rekli da nam trebaju, a sada stoje u kutku i skupljaju prašinu. Drugi put umjesto da opet kupiš "super" proizvod uz koji gratis dobiješ još jedan za skupljanje prašine, zatvori novčanik i taj novac potroši za druženje u prirodi, u lunaparku s djecom, za novi on-line tečaj ili bilo što što dodaje vrijednost tvom životu.

Ponekad će ti se događati neke stvari koje bi mogli nazvati lošima. Događat će ti se život.
Ono što je bitno u svemu je da kada takvi dani dođu ne ostaneš u "lošem" trenutku i zbog navike bezbroj puta u mislima nanovo proživljavaš tu situaciju. Da nisam s godinama naučila biti pozitivna, i ja bih u ovoj situaciji ostala u ulozi žrtve, tulila i plakala.

Treba snage i volje da bi se maknula od takvih misli, a što češće to radiš, to će ti svakim danom postajati sve lakše, jer i to je navika, vjeruj mi. Iz dana u dan će ti biti ugodnije izabirati drugačije misli i ponašanja, taj će ti osjećaj postajati sve poznatiji.


Duboko vjerujem da je pozitivno razmišljanje onaj poriv koji te drži na životu, gura te da ideš dalje, da se podigneš kada te sruše, i ona nada da će sve ispasti puno bolje nego što izgleda iz sadašnje pozicije. To je spoznaja da se sve događa s razlogom, zbog tebe i za tebe, i zato vjerujem da je pozitivno razmišljanje od životne važnosti. Ono može mijenjati sudbinu.



S ljubavlju, P.B.




Photo by sarandy westfall on Unsplash