Odrasli znaju bolje


Ako naučiš otkrivati magiju svojim očima, ako tražiš ljepotu oko sebe, ljepotu ćeš i naći.


Photo by Annie Spratt on Unsplash


Znate kako se djeca dive čak nekoj najobičnijoj pojavi? Prije neki dan sam vidjela curicu koja se toliko radovala autobusu koji je prolazio da je skakala od sreće!


I ti si bila to dijete, i ti si se radovala cvijetu, vjetru, smijala se zapljuskujućim valovima i trčala za pticama.

Mislim da su roditelji blagoslovljeni jer uz svoju djecu mogu ponovno biti djeca. Mogu se skupa igrati, skakati u lokve, šetati psića i obratiti pozornost na svaku pojavu kojoj se njihovo dijete divi.


Sjećam se kako je moj tata obožavao s nama gledati crtiće navečer prije spavanja, i mi smo obožavali te trenutke i jako im se radovali. 
A danas razgovaram s prijateljima koji imaju djecu da bih saznala kako djeca već od 3. godine idu na plivanje i ne znam ni ja kakve treninge?

Daleko od toga da je to loše, nego pokušavam skrenuti pozornost na to da danas djeca ni ne dočekaju odraslo doba, a slobodno vrijeme im je već ispunjeno raznim obavezama.


Kada smo prestali biti djeca? Kada smo prestali diviti se oblacima, gledati u nebo i oduševljavati se valovima? 

Netko će ti reći da se takav rodiš ili ne rodiš. Ali garantiram ti da to nije istina. Jer svi (i podcrtavam ovo svi) smo se radovali sitnicama u djetinjstvu. A ipak većina nas to više ne radi.

Pitala sam se što nam se dogodi da prestanemo biti takvi, jer i meni se dogodilo isto. Bila sam optimist i sretno dijete, a onda mi se dogodio pubertet. Odnosno početak ulaska u svijet odraslih.

I nisam znala da me uče krivo, jer sam živjela u uvjerenju da odrasli znaju bolje. Učili su me, kao i većinu nas, da se moramo uozbiljiti (da ne duljim, o tome sam više pisala u ovom postu).


A sad za kraj te moram nešto upozoriti. 

Ako se samo predaš, ako ti nitko ne skrene pozornost i ne usmjeri te, ovaj svijet bi od tebe mogao napraviti namrgođenu osobu. Osobu koja se ne zna radovati malim svakodnevnim stvarima, i koja je ljuta na sve.

Nađi sreću u malim trenucima. Primijeti te male bljeskove koji se događaju svakodnevno.

Možda ti danas i nije dobar dan ali uz primjećivanje sitnih trenutaka sreće, može postati bar malo bolji.

Ako si već odrasla, možeš ponovno biti ono dijete, nitko ti ne brani. 

Slavi svaku malu pobjedu, svaki slatki trenutak koji ti izmami smiješak na usne. Skači i pleši. Glupiraj se!

Nauči se radovati malim stvarima, nauči ponovno zavoljeti život.

Jer možda odrasli ipak ne znaju bolje.


Photo by Brooke Cagle on Unsplash