Korak po korak do manje otpada - nastavak

Za razliku od prijašnjeg teksta, u ovom ću se fokusirati na smanjenje otpada koji se proizvodi u kupaoni. Korak po korak vodit ću vas kroz proizvode koje sama koristim. Proizvode pomoću kojih sam došla do toga da mi koš u kupaoni ni ne treba.


Višekratne blazinice za uklanjanje šminke

Instagram: @wasteless.at
Da, upravo tako! Postoje višekratne blazinice za uklanjanje šminke. 

Zapravo, u mom slučaju, su to jastučići za dojilje. Kod nas ih možete naći kod osoba koje kroje i prodaju takve stvari pa se malo raspitajte. Ja sam svoje naručila na stranici AliExpress.  

Ovom promjenom sam smanjila svakodnevno stvaranje otada u kupaoni. 

Održavanje blazinica je jednostavno i s vremenom sam skužila da mi je super istrljati blazinicu s malo krutog sapuna(ja šminku skidam s bademovim uljem pa budu baš masne) jer tako sve mrlje i ostaci šminke nestanu. 

Sada, nakon što skinem šminku, blazinicu samo isperem pa stavim da se posuši i na idućem pranju je ubacim u mašinu na 60°C s posteljinom i ručnicima.

Menstrualna čašica 

Instagram: @organicup
Eh! O ovome ću jednom vjerojatno napisati poseban tekst. Ako ste nestrpljivi, već sada možete naći dosta tekstova naših blogerica koje su iznijele svoje iskustvo u vezi čašice. 



Ja ću za sad samo ukratko natipkati par benefita koje sam ja iskusila koristeći čašicu.

Samo ću vam reći da sam ja gadljiva osoba. Ideja da ću jednog dana možda koristiti menstrualnu čašicu mi je bila apstraktna.


A sad? Sad uživam u onim danima u mjesecu! 

Možda mi je najdraže to što je mogu staviti ujutro prije posla i isprazniti tek kada dođem kući. 
Premda zvučalo nevjerojatno, čašice imaju veći kapacitet od higijenskih uložaka i tampona. 

Super je što se osjećam ugodnije za vrijeme ciklusa jer uz čašicu nema neugodnih mirisa, znojenja, ni nereda. Već nakon nekoliko ciklusa sam naučila kako je umetati i vaditi. 

Kako još uvijek ne mogu biti 100% sigurna da je čašica pravilno umetnuta, za svaki slučaj nosim uloške. Ali, ne bilo kakve već platnene (perive) uloške o kojima pišem u nastavku.

Platneni higijenski ulošci

I ovo mi je bilo fuj i tabu. A sada sam presretna što više ne koristim plastične, jednokratne higijenske uloške. 

Lako ih je za nabaviti, jeftini su i jednostavni za održavanje. Nije toliko jednostavno kao s onim jednokratnim, naravno, ali ovi su perivi u mašini i uz malo brige jako će vam dugo služiti. 

Ako razmislite da su mame nas zamatali u perive pelene, ne bi vam ništa trebalo biti gadljivo oko ovog. (Danas sve više mama opet počinje koristiti platnene pelene za bebe)

Neka vas potakne pomisao o tome koliko ćete novaca uštedjeti. 
Više neće osjećati neugodne mirise kao uz klasične uloške i nećete stvarati ogromne količine plastičnog otpada. Ako patite od infekcija korištenje ovih uložaka će vam sigurno pomoći jer nisu tretirani raznim kemikalijama i izrađeni su od prirodnih, ugodnih materijala. 

Neću duljiti, a ako imate bilo kakvih pitanja ili vas zanima gdje ih možete kupiti slobodno mi se javite. 


Dezodorans bez ambalaže

Nedavno sam dečku kupila dezić bez ambalaže, a prije nekoliko dana sam ga i sama počela koristiti.
Na tržištu su sve dostupniji razni proizvodi za njegu tijela bez ambalaže. 

Svoj deo sam pronašla u LUSH-a gdje možete naći više vrsta. Ja koristim Aromaco i za sada sam zadovoljna. 



Računajte da tijelu treba da se navikne na dezić koji nije prepun kemikalija, pa ćete se možda jedno vrijeme morati malo češće tuširati i njegovati. A nakon toga - uživanje! Jer smanjujete količinu otpada i na kožu ne nanosite štetne tvari.

Ovaj dezić se stvarno isplati kupiti jer ćete za 70ak kn imati količinu za više od pola godine!

S druge strane,ako ste poduzetni i volite isprobavati DIY proizvode,  možete pokušati sami izraditi deo. Javite mi kad nađete savršen recept. ;)

Tvrdi sapun

Počela sam koristiti "staromodne" tvrde sapune.
Osim što se pakiraju u manje ambalaže, sadrže i manje kemikalija nego tekući. 
Također su i jeftiniji.


Ako ne želite kupovati klasične tvrde sapune, uvijek se možete odlučiti na sapune domaćih proizvođača. 

Postoje sapuni napravljeni od predivnih njegujućih sastojaka, biljnih ulja te aromatičnih i ljekovitih trava. 

Uživat ćete u svakom trenutku! ;)

Električni depilator

Ako stalno kupujete jednokratne britvice, zašto se ne odlučite za neko trajnije rješenje? 

Plastične britvice možete lako zamijeniti staromodnim metalnim i tako uštedjeti veliku količinu novaca, ali i smanjiti svoj utjecaj na okoliš. 

Ja sam odavno odustala od britvice, te koristim električni depilator koji imam više od 7 godina. Prednost je što nakon depilacije rezultat traje oko 3 tjedna, a problem uraslih dlačica možete jednostavno riješiti suhim četkanjem svakih nekoliko dana. Osim što će spriječiti urastanje dlačica, suho četkanje tijela ima mnogo drugih beneficija. 

Mislite da zaista trebate razne proizvode za tijelo i lice?

Vjerujem da su naša tijela i cijela priroda stvoreni da se mogu sami održavati. Tako sam u jednom trenutku odlučila da ću (nakon što potrošim zalihe koje sam imala doma) prestati koristiti kupke za tijelo. 
Realno, naša tijela se ne prljaju toliko koliko ih peremo. Konstantnim pranjem skida se zaštitni sloj s kože i koža se isušuje. Kod tuširanja koristim samo vodu, stopala operem u sapunu jer su stopala ipak cijeli dan zatvorena u cipelama ili preko ljeta izložena prljavštini. 


Osim kupki izbacila sam i losione za tijelo umjesto kojih koristim kokosovo ili bademovo ulje, i to samo ponekad, ako mi je koža jako suha. 

Bademovo ulje također koristim i za skidanje šminke. Pakirano je u staklenoj bočici koju uvijek kasnije mogu reciklirati ili prenamijeniti za, recimo, DIY ulje za sunčanje.


Što još mogu napraviti po pitanju mog utjecaja na okoliš?

U planu mi je početi koristiti krute šampone i regeneratore za kosu. Javite ako imate neki za preporučiti! 
Također se moram prebaciti i na bambusove četkice za zube i zubnu pastu koja nije pakirana u plastiku.

Ako imate nekih preporuka pišite mi! 

love, 🐝